Zapytanie ofertowe

Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do Stołówki Żłobka Miejskiego w Wieruszowie w roku 2020 .

 

Wieruszów, 28.11.2019 r.

Żłobek Miejski w Wieruszowie

ul. Bursztynowa 1

98-400 Wieruszów

Zapytanie ofertowe

I.         Opis przedmiotu zamówienia:

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów spożywczych w roku 2020 do Stołówki Żłobka Miejskiego w Wieruszowie, ul. Bursztynowa 1, 98-400 Wieruszów.

2. Artykuły spożywcze muszą być dostarczane w opakowaniach jednostkowych opisanych
w formularzu ofertowym – załącznik nr 1 lub w opakowaniu o gramaturze bardzo zbliżonej, nie mniejszej niż opisana przez Zamawiającego.  

3. Dostawa artykułów spożywczych obejmuje dostarczenie ich przez Wykonawcę własnym transportem do siedziby Zamawiającego oraz wniesienie towaru do pomieszczeń magazynowych. Koszty i ryzyko transportu ponosi Wykonawca.

4. W przypadku wskazania przez Zamawiającego produktów posiadających nazwy towarowe, do każdego z tych produktów ma zastosowanie zapis „lub równoważny” (zgodnie z art. 29 ust.3 PZP). Produkty równoważne, to produkty o parametrach porównywalnych lub lepszych, nie pogorszonych.

5. Zamawiający dopuszcza przyjęcie innych, równoważnych artykułów spożywczych niż podane w formularzu ofertowym, przy czym równoważne oznacza zastosowanie artykułów spożywczych mających skład surowcowy przyjęty w produktach spożywczych podanych
w formularzu ofertowym.

6. Produkty spożywcze objęte dostawą powinny spełniać wymogi sanitarno-epidemiologiczne
i zasady systemu HACCP w zakładach żywienia zbiorowego między innymi: 

  1. Posiadać odpowiednie specyfikacje jakościowe lub atesty;
    1. Posiadać odpowiednie oznakowanie, czyli datę minimalnej trwałości i termin przydatności do spożycia;
    1. Posiadać odpowiedni system przewożenia towarów – zachowanie rozdzielności transportu; 
    1. Posiadać odpowiednią temperaturę podczas transportu i warunki sanitarne pojazdu; 
    1. Muszą odpowiadać normom jakościowym a w przypadku warzyw i owoców świeżych muszą być klasy I, którą określa Rozporządzenie Wykonawcze Komisji (UE) Nr 543/2011 z dnia 7 czerwca 2011 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady Europy (WE) nr 1234/2007 w odniesieniu do sektora owoców
      i warzyw oraz sektora przetworzonych owoców i warzyw.

7. Transport oferowanych artykułów spożywczych musi odpowiadać wymaganiom sanitarnym dotyczącym środków transportu żywności określonych przepisami ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. 2015r.,poz.594 z póź. zm.). 

8. Wykonawca dostarczy produkty spełniające wymagania, o których mowa
w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty
oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz.U. z 2016 r. poz. 1154).

9. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany okazać w stosunku do każdego produktu odpowiedni certyfikat zgodności z Polską Normą lub normami europejskimi.

10. Zamawiający zastrzega sobie prawo odmówienia przyjęcia dostarczonych towarów, jeżeli wystąpią jakiekolwiek nieprawidłowości, co do jakości, terminu przydatności do spożycia danego produktu, bądź będzie on przewożony w nieodpowiednich warunkach.

11. Wykonawca jest obowiązany do uznania reklamacji wad ukrytych dostarczonych produktów i bezzwłocznej wymiany produktów wadliwych oraz uznania zwrotu produktów przeterminowanych lub nieświeżych. Wymiana na towar pełnowartościowy dokonana zostanie przez Wykonawcę w terminie nie dłuższym, niż podanym przez Wykonawcę
w formularzu ofertowym, od telefonicznego lub osobistego zgłoszenia tego faktu przez Zamawiającego.

12. W przypadku zwiększenia bądź ograniczenia ilości żywionych dzieci Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia bądź zmniejszenia ilości zamawianych towarów.
Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe ani prawne.

13. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 – formularz ofertowy.

14. Wykonawca zobowiązuje się w przypadku awarii pojazdu lub innych nieprzewidzianych okoliczności, w ciągu 45 minut zapewnić usługę zastępczą (środkiem transportu przewidzianym przepisami prawa dla danych produktów), aby dowóz produktów a tym samym przygotowanie i podanie posiłków mogło odbyć się terminowo.

15. Zgłoszenie zapotrzebowania nastąpi pisemnie, najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień planowanych dostaw do godz. 14:00.

16. Wykonawca dostarczać będzie zamówione Artykuły spożywcze do Stołówki w dni robocze w godzinach od 7.00 do 8.00, własnym środkiem transportu i na własne ryzyko.

17. W przypadkach zwiększenia się ilości artykułów nie przewidzianych przez Zamawiającego, zostanie złożone zamówienie uzupełniające w dniu dostawy. 

18. Zamawiający wymaga, aby wszystkie osoby realizujące przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktyczne związane z przedmiotem zamówienia zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem okresu realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby.

19. Produkty zwierzęce, mięso i produkty mięsne powinny być dostarczane w zamkniętych opakowaniach lub pojemnikach plastikowych z pokrywami, posiadającymi stosowne atesty, pojemnikach plombowanych lub metkowanych, czystych i nieuszkodzonych. 

20. Produkty mleczarskie powinny być dostarczone w oryginalnych, nienaruszonych opakowaniach zawierających oznaczenia fabryczne, tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę przydatności do spożycia, nazwę i adres producenta oraz inne oznakowania zgodne
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa żywnościowego. Dostarczane produkty
w zależności od ich kategorii muszą przy każdej dostawie posiadać wszystkie niezbędne dokumenty wymagane przepisami prawa w zakresie produktów żywnościowych. 

21. Warzywa i owoce powinny być świeże, bez oznak zepsucia i pleśni. Powinny być dostarczane w koszach plastikowych posiadających stosowne atesty. Opakowanie nie powinno wykazywać oznak uszkodzeń mechanicznych. Kosze nie mogą posiadać oznak zabrudzenia. Towar musi być ułożony w koszach w sposób zabezpieczający go przed uszkodzeniem lub obniżeniem jakości pod względem wartości odżywczych.

22. Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie powinny być dostarczane w koszach plastikowych posiadających stosowne atesty. Opakowanie nie powinno wykazywać oznak uszkodzeń mechanicznych. Kosze nie mogą posiadać oznak zabrudzenia. Towar musi być ułożony w koszach w sposób zabezpieczający go przed uszkodzeniem lub obniżeniem jakości zarówno pod względem wartości odżywczych jak też właściwości organoleptyczych. Towar nie może wykazywać oznak nieświeżości lub zepsucia.

23. Zamawiający informuje, że podane w formularzu asortymentowo – cenowym ilości określają przewidywaną ilość artykułów spożywczych i zastrzega sobie prawo zamawiania mniejszej ilości towaru w zależności od potrzeb wynikających ze zmniejszenia się liczby dzieci i pracowników placówek uprawnionych do korzystania ze Stołówki (zmniejszenie się ilości osób korzystających ze stołówki w danym miesiącu, wzmożona zachorowalność lub nieobecność dzieci i pracowników z innych przyczyn, wystąpienie dodatkowych dni wolnych w roku kalendarzowym, itp.).

24. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, liczba części 7. Przez zamówienie częściowe Zamawiający rozumie złożenie przez Wnioskodawcę oferty na jedną lub więcej części zamówienia wymienionego niżej:

Część 1 – Mięso i produkty mięsne 

Część 2 – Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie 

Część 3 – Produkty mleczarskie (nabiał)

Część 4 – Jajka

Część 5 – Produkty spożywcze suche i inne

Część 6 – Warzywa i owoce

Część 7 – Ziemniaki

II. Termin realizacji  zamówienia:

Termin realizacji przedmiotu umowy – od 1 stycznia 2020 roku do 31 grudnia 2020 roku.

III. Kryterium oceny ofert: cena 100 %.

W cenę należy wliczyć obowiązujący podatek od towarów i usług VAT. Cena oferty brutto jest ceną ostateczną obejmującą wszelkie koszty i składniki związane z realizacją zamówienia, zgodnie z zapytaniem ofertowym. Wyszczególniona w formularzu ofertowym cena wykonania ma charakter niezmienny, czyli ryczałtowy.

Termin płatności: do 21 dni od dnia doręczenia prawidłowo sporządzonej faktury VAT do siedziby Zamawiającego.

IV. Istotne warunki zamówienia:

Wykonawca wykaże, iż posiada kompetencje w zakresie obowiązującego prawa żywnościowego, a w szczególności zgodnie z poniższymi aktami prawnymi: 

  • Ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U.

z 2015 r. poz. 594 z późn. zm.);

  • Ustawą z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolnospożywczych (Dz.U. z 2016 r. poz. 1604 z późn. zm.);
    • Rozporządzeniem WE nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz. Urz. UE L  z 2004 r. nr 139).  

Wykonawca potwierdza spełnianie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia.

V. Forma złożenia oferty :

1)   ofertę należy złożyć  w formie pisemnej w języku polskim w jednym egzemplarzu,

2)   oferta powinna być czytelna,

3)   ofertę oraz załączniki do oferty podpisują osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy.

Ofertę należy przesłać lub złożyć w terminie do 12 grudnia 2019 roku, do godz. 15.00 (decyduje termin wskazany, nie data stempla pocztowego) na dostarczonym formularzu w zaklejonej kopercie w Żłobku Miejskim w Wieruszowie, ul. Bursztynowa 1,
98-400 Wieruszów lub przesłać na adres e-mail: zlobek@wieruszow.pl

Na kopercie umieścić:

* nazwę i adres Zamawiającego

* nazwę i adres Wykonawcy

* napis: „Oferta na sukcesywną dostawę artykułów spożywczych w roku 2020 do Stołówki Żłobka Miejskiego w Wieruszowie, ul. Bursztynowa 1, 98-400 Wieruszów.”

Do zapytania  dołączono:

Załącznik nr 1 – formularz ofertowy

Załącznik nr 2 – projekt umowy